- 0 kr
Ring oss
Telefonnr: 0485-30074
Eller skicka oss ett mail genom att fylla i formuläret nedan.
Boka cykelservice
Öppettider
Mån - fre 10.00-18.00
Företagsnamn
Färjestadens cykelaffär
Org.nr: 559271-2102
Adress: Storgatan 67
38631 FÄRJESTADEN
Sverige
E-post:
Frågor om web och butik - Fredrik@cykelaffaren.se
Frågor och svar
Hur handlar jag?
-
- Välj kategori och den produkt du är intresserad av. Ange dina önskemål i detalj (till exempel storlek och färg) och klicka på "Lägg i varukorgen." Produkten placeras automatiskt i din varukorg.
- I varukorgen ser du beloppet du har handlat för. Vill du se dina produkter, ta bort eller ändra antal så klickar du på "Till kassan".
- I kassan loggar du in eller registrerar dig som kund (om du inte handlat tidigare).
- Det är viktigt att du anger rätt e-postadress då orderbekräftelsen med ditt ordernummer skickas till den adress du anger.
- Du kontrollerar din order, väljer hur du vill betala och hur varorna ska fraktas. Du godkänner våra köpvillkor och går vidare genom att klicka på "Slutför köp".
- Din order skickas till oss samtidigt som du får en bekräftelse med e-post.
- Kontakta oss om du ej mottagit din orderbekräftelse inom 1 dygn.
- Dina varor levereras inom 2-5 dagar om inget annat anges på lagerstatusen. (vår ambition är att leverera lagerförda varor samma dag eller följande dag ).
Hur betalar jag?
-
Du kan välja mellan följande sätt att betala.
- Svea Checkout
Betalning sker via Svea Checkout där du väljer faktura, delbetalning, kort eller direktbetalning. Faktura skickas till din epost-adress och betalas inom 14 dagar från dess att vi skickat din beställning. Läs Svea fullständiga villkor
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Ladda ner dina fakturor från SVEA BANK
Möjlighet till delbetalning
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Svea behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
Hur länge har jag öppet köp?
-
Hos Cykelaffaren.se har du 60 dagars öppet köp.
Jag vill returnera en vara eller hela min beställning
-
Tillbehör:
För att göra det så enkelt som möjligt för dig så skickar vi med en returfraktsedel och en blankett i paketet.
Du har alltid 60 dagars öppet köp när du handlar hos Cykelaffaren.se. Givetvis ska produkten vara hel, ren och i originalförpackningen. Prövas produkten på så sätt att den inte kan säljas som ny igen görs prisavdrag.
Du behöver inte kontakta oss innan du gör en retur. Men var noga med att fylla i ditt namn och ordernummer på blanketten. Återbetalningen sker genom Svea, du behöver alltså inte lämna ut ditt kontonummer då pengarna kommer tillbaka från de kontot du använde för betalning.
Cyklar:
När det gäller retur av cyklar bekostar du själv returfrakten. Men även här gäller 60 dagars öppet köp och pengarna tillbaka om du inte är nöjd. Dock får du inte tillbaka kostnaden för returfrakten.
Kontakta oss om du vill returnera en cykel så hjälper vi dig med returfraktsedel och bokar hämtning. Kostnaden för returfrakten fakturerar vi dig ( ca 800-1000 kr )
Har du några frågor så tveka inte på att kontakta oss.
Byte av vara
Det går inte att byta en vara mot en annan i vår webshop. Det går självklart bra att ångra köpet och lägga en ny beställning eller besöka vår fysiska butik.
Hur gör jag med min faktura om jag returnerar en vara?
-
Om du returnerar hela din order så kommer fakturan att makuleras när returen är behandlad. Behåller du några produkter i din order så kommer du att få en ny faktura till din mail när returen är behandlad. På en standardfaktura är det 14 dagars betaltid, om ditt förfallodatum börjar närma sig kan du kostnadsfritt flytta fram ditt förfallodatum. Kontakta oss om du behöver flytta fram förfallodatumet.
Jag har gjort en beställning men inte fått nån bekräftelse
-
Har du inte fått någon bekräftelse efter din beställning kontakta oss så får vi undersöka vad som hänt.
Hur lång tid tar det innan jag får min beställning
-
Normalt skickar vi din beställning samma vardag eller vardagen efter som din beställning kom in till oss. Tillbehör levereras till ett utlämningsställe nära dig och cyklar levereras hem till dig. Hur lång tid det tar beror på vart i landet du bor, men oftast tar det 1-3 vardagar.
Har vi inte varan i lager som du beställt kan det dröja ytterligare några dagar. Vårt mål är alltid att leverera så fort som möjligt och blir det dröjsmål så kontaktar vi dig via mejl.
Vad betyder de olika lagerstatusarna?
-
I lager = Produkten finns i vårt lager. Beställningar som inkommer innan kl. 12 skickas normalt från oss samma dag. Alla produkter med I lager status kan ses i vår fysiska butik i Färjestaden, Öland.
5-10 vardagar = Produkten finns ej i vårt lager. Vi beställer produkten från vår leverantör och skickas till dig så fort vi kan. Har du beställt flera produkter med både I lager status och 5-10 vardagar skickas allt när vi har hela din beställningen om inte annat är överenskommet.
2-4 veckor = Cyklar som ej finns på lager och beställs från fabrik när du gör en beställning.
Slutsåld = Denna produkt ingår normalt i vårt ordinarie sortiment och kommer inom kort finnas på lager igen.